شیعه یعنی ...
وقتی انسان به تکلیف می رسد وعقل وخردش به مرز توان مندی درک وتشخیص وقضاوت وتحلیل وارزیابی و قدرت انتخاب و گزینش می رسد. برابر راه ومدل زندگی برای تعریف هویت وشخصیت خود برای برنامه ریزی روابط گوناگون فردی واجتماعی خود ودیگران نیازمند راه وروش وطرح وبرنامه است او می داند دستش خالی است ودست نیازش به سوی دیگران است ولی دربرابرش هزاران فرقه ومدعی وجوددارداودراین میان آگاهانه وبه انتخاب خودیابه اقتضای جغرافیا وخانواده وشرایط گوناگون به مکتب تشیع هنمون می شود.ولی باید دانست این انتخاب به ضرورت عقل آگاهانه باشد.یعنی برمعیارعقل وفطرت صحیح وسلیم ازخودبپرسد:راه چیست وچاه کدام است؟ چرا درمیان این هزاران راه وبیراهه تشیع راباید برگزینیم؟
غدیر بامعرفی ای که از امیرمومنان و مکتب او تشیع ارائه می دهد.ارزش های تشیع را نسبت به فرقه ها ومکتب هااین گونه معرفی می کند:
- تشیع یعنی دین کامل وجامع ،یعنی دینی آسمانی که برای تمام ابعاد وجود ونیازهای زندگی تو پاسخ دارد.
- تشیع تنها دینی است که مورد رضایت وپذیرش خداوند قرار میگیرد.
- حق دربرابر باطل های فراگیر تنها یک نمود وجلوه دارد وآیینه تمام نمای آن در انسان کاملو معصوم علی (علیه السلام)تجلی یافته است.
- تشیع تنها مکتبی است که پس از خاتمیت ،انسانها رابه حال خود رهانکرده وبرای جامعه بشری تاقیامت طرح وبرنامه دارد.
- تشیع جامع تین دینی است که ه ویژگی ها ونیازهای جسمی وروحی آدمی توجه کرده است تشع تنها مکتبی است که به نیازهای فردی ،خانوادگی واجتماعی انسان توجه دارد.
- تشیع تنها مکتبی است که هم عقلانی است هم عاطفی و جمع عقل وعاطفه ،علم ودانش واحساس است.
- تشیع تنها مکتبی است.عبودیت معنوی وحاکمیت عادلانه دنیوی را با هم جمع کرده است.
- تشیع تنها مکتبی است که خانواده گراست. وتنها مدل خانواده معصوم وطاهر،خانواده علی وفاطمه وفرزندانش است.
- تشیع تنها مکتبی است که آینده روشن وبهشت زمینی ظهوررا به همه انسانهای عدالت خواه ومحروم درپایان تاریخ را نوید می دهد.