مدیریت استانی کردستان

  • خانه 
  • تماس  

خبر: نشست حلقه های صالحین در مدرسه کامیاران

07 آذر 1391 توسط صالحی

 

نشست حلقه های صالحین
پایگاه حضرت زکیه (س)
حلقه 1شهید ناهید فاتحی کرجو

 

د رمدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)کامیاران نشست حلقه صالحین پایگاه زکیه(س)برگزارگردید که موضوعات آن به شرح
ذیل می باشد:

حماسه حسینی
حماسه به معنی شدت وصلابت است وگاه به معنی شجاعت وهمیت استعمال می شودوحماسه باید
کسی آن را خلق کندوبه وجود آورد که به آن شخصیت حماسی می گویند یکی از کاملترین وبارزترین
شخصیت حماسه آفرین امام حسین(ع) است حسین بن علی یک شخصیت حماسی است اما نه آن
شخصیتی که رستم و سهراب خلق کردند حماسه امام حسین(ع)،حماسه انسانیت وبشریت است سخنش
وعملش وروحش هیجان وتحریک ودرس است اوراکشتند وسرش رااز تنش جدا کردنداما او فقط یک
تن نبود بلکه او یک مکتب بود وبعداز مرگش زنده تر می شود دستگاه بنی امیه فکر کردند که اگر
حسین را بکشند همه چیز تمام می شود اما دانستند که مرده اش خطر ناک تراز زنده اش است تربت
امام حسین کعبه صاحب دلان است .
حال یک سؤال مطرح می شود آیا جریان امام حسین (ع) یک انقلاب انفجاری ویک انفجار بود؟
سخنان امام حسین (ع) که نه تنها ازآغاز این نهضت،بلکه بعداز مرگ معاویه شروع می شود؛نامه
های که میان او ومعاویه مبادله شده است ،سخنرانیهایی که در مواقع مختلف ایرادکرده است،از جمله
آن سخنرانی معروفی که درمنی صحابه پیغمبر را جمع کرد نشان می دهد که این نهضت در کمال
آگاهی بوده است اما نه انفجار،از جمله خصوصیات امام حسین (ع) این است که درمورد اصحابش
اجازه نمی دهدکه قیام او حالت انفجاری داشته باشد بارها به آ نها می گوید:آگاه باشید که اینجا آب و
نانی نیست قضیه خطر دارد حتی در شب عاشورابه آنها می فرماید :اینها جز با من کسی از شما
کاری ندارند شما اگر بخواهید بروید و آنها بدانند که شما خودتان رااز این معرکه خارج می کنید ،با
احدی از شما کاری ندارند .بنابراین امام حسین (ع) تکلیف شرعی خود رادر نهایت آزادی وآگاهی
انجام داد ونهضتش احیای اسلام پیامبر(ص)بود.

 

 

حلقه (2) شهید ناهید فاتحی کرجو

دعا وشرایط استجابت آن
دعا در لغت به معنای صدازدن و به یاری طلبید ن وحاجت خواستن است
ودرقرآن کریم نیز به معانی مختلفی به کار برده شده است از جمله خواستن وکمک خواستن ،دعوت
می باشد در حقیقت دعا ارتباط بین خداوانسان است که فطرت انسان باآن آشناست وانسان باید به این
نکته توجه نماید که نه تنها دررفع نیازها و گرفتار یها به دعا رو می آورد ،بلکه این ارتباطش
همیشگی باشد ودر آسایش وروز های خوشبختی اش نیز خدا را فراموش نکند چرا که دعا روح
توحید دارد وباعث تقرب ورضایت خداست وعبودیت غیر خدارا منتفی می کندوفلسفه دعا این است
که انسان با دعا به کمال آرامش روحی وجسمی می رسد وفایده آن منحصر به استجابت نیست
در آیات فراوانی خداوند وعده فرموده که دعا های بندگانش را استجابت می کند.مثلا درآیه 60سوره
غافر که می فرماید (ادعونی استجب لکم)بخوانید مرا تا پاسخ دهم شما را یا در آیه ی186بقره که
فرموده (اجیب دعوة الداع اذا دعان)و همچنین روایات زیادی از معصومین علیهم السلام نیز به ما
رسیده است که به صراحت وشیوای جای هیچ شک و تردیدی نسبت به لطف بی کران الهی باقی
نمی گذارد تا جایی که خداوند اجابت دعا را باصفاتی سلبی ذات اقدس او از آنها منزه است قرین
بداند.
آنجا که در حدیث قدسی می فرماید:مرا شرم آید اگرپاسخ ندهم !اگر جواب تو را ندادم به تو جفا کردم

انواع اجابت
اجابت دعا به همان شکلی که دعا کننده درخواست دارد
اجابت با تأخیر که توفیق حضور در محضر حضرت منان راافزون تر می کند،دفع شرورو بدی ها
از دعاکننده ،پاداش اخروی،
شرایط دعا
شرایط فرد برای دعا کردن،اعتقادوباور به فقرخود ونیاز به خدا،اخلاص وترک ریا،حسن ظن به
خدای متعال ،اعتقاد به ولایت ائمه اطهاروتوسل به آنها.
مکان دعا
روشن است که در همه جا می توان دعا کرد اما در آیات وروایات بعضی از مکان ها رجحان
وبرتری داده شده است مانند مکه مکرمه،مسجدالحرام،مسجدالاقصی ،حرم امام حسین (ع)و…
شرایط دعا
دعا غیر ممکن ونا معقول نباشد ،زمان اجابت خواسته نگذشته باشد
قرائت صحیح دعا ودرک معنی آن و…

 

 

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 2 نظر

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت

نظر از: صدرارحامی [عضو] 
  • الزهراءالمرضیه اصفهان

(قيامت بي حسين غوغا ندارد"شفاعت بي حسين معنا ندارد"حسيني باش كه در محشر نگويند"چرا پرونده ات امضاء ندارد)
شعائر حسيني در آيينه فقه
فراخوان مقاله با موضوعات
* آسيب شناسي عزاداري مجالس امام حسين عليه السلام (مديحه سرايي، سينه زني و …)
آسيب شناسي مجالس زنانه
* آسيب شناسي خرافات واره درباره محرم
* آسيب شناسي قمه زني
آخرين مهلت ارسال مقالات 30 آذر ماه 1391
مقالات با رعايت اصول پژوهشي تدوين شده است مورد داوري قرار خواهد گرفت.
مقالات حداقل 15 و حداکثر 20 صفحه با فرمت ورد 2003 به بالا تنظيم گردد.
از صاحبان آثار برگزيده تجليل به عمل خواهد آمد.
لطفا ابتدا فايل الکترونيکي اثر را به ايميل Alzahra.266@gmail.com ارسال نماييد
پس از بررسي در صورت پذيرفته شدن اصل اثر را به آدرس زير ارسال کنيد.
اصفهان،خيابان هاتف، کوچه حيدر ميرزا، صحه حيدر ميرزا، مدرسه علميه الزهرا المرضيه سلام الله عليها اصفهان، تلفن 2241332الي3

1391/09/08 @ 10:35
نظر از: خادم الشهدا [عضو] 
  • سالار تنها
5 stars

سلام به ما هم سر بزنید.

ای آب فرات از کجا می آیی؟

ناصاف ولی چه باصفا می آیی

خود را نرساندی به لب خشک حسین

دیگر به چه رو به کربلا می آیی؟

1391/09/07 @ 22:27


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

تیر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

مدیریت استانی کردستان

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • فرهنگی
  • عرفه
  • دل نوشته
  • مناسبتی
  • خبر فرهنگی
  • خبر آموزشی
  • مقدمه
  • آخر زمان و مهدویت
  • قرآن
  • احادیث
  • مسائل شرعی
  • داستان
  • شعر
  • توصیه های بزرگان
  • پیامبران الهی
  • پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی
  • دعا
  • خبر پژوهشی
  • پزشکی
  • تحقیق
  • مسابقه
  • متفرقه
  • ولایت مداری
  • حدیث

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟

امام زمان

مهدویت امام زمان (عج)

سوره قرآن
ذکر روزهای هفته

آمارگیر وبلاگ

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس