جلسه اخلاق در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)کامیاران با شرکت طلاب واساتید وکادر این مدرسه علمیه برگزار شد
آرد به رحم اشک ندامت رحیم را
اظهار توبه بر کرم آرد کریم را
خواهی که رستگار شوی راستی گزین
کس گم نکرده است ره مستقیم را
بر روی زشت روی نکو پرده می شود
سازد فرشته عاطفه دیو رجیم را
گنج از نهفتگی ز حوادث بود مصون
بر شهرت اشتیاق نباشد فهیم را
بی دست مزد دست نگیرند از کسی
این است رسم و قاعده خلق لئیم را
هر شاخه ی گلی به بر چشم اهل دل
آرد به یاد آتش طور کلیم را
در خانه ی خدا نبود جای اهرمن
طائی ز سینه دور فکن آز و سیم را
به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)کامیاران جلسه اخلاق با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رخشاد در این مدرسه علمیه برگزار شد.
سرکارخانم کهریزی پور با اشاره به برگزاری جلسه اخلاق در این مدرسه وخوش آمد گویی به این استاد بزرگوارخاطر نشان کرد:
در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمة الزهراء(سلام الله علیها) شهرستان کامیاران با حضور استاد اخلاق جناب آقای حجة الاسلام والامسلمین محمد حسین روخشاد در بین اساتید وطلاب این مدرسه جلسه ای برگزار گردید که ایشان به مباحث ذیل در این جلسه ی معنوی پرداختند و با صحبت های گهر بار خود معنویات طلاب را دو چندان کردند.
استاد بزرگوار اخلاق با اشاره به حدیثی از امام صادق که:امام صادق از پیامبر اکرم(ص) می فرمایند«اگر خدای تعالی خیر کسی را بخواهد او را در امر دین آشنا سازد.مباحث خود رادرجمع طلاب مطرح نمودند.
ایشان در ادامه تصریح نمودند:اضطراب را باید از دل ها بزدایید و با اموال دنیوی آرامش حاصل نمی شود
حیات طیبه همان راه بندگی و عبودیت همان حیاتی که دل ما و روح ما به آن زنده است و همچنین در قران به دل های مرده ای که زنده می شوند و حیات ابدی داده می شوند اشاره شده است.
پیامبر اکرم(ص) دوای دل های بیمار را اموری از جمله زبان میشمارد که با مهار کردن آن کلید درهای خیر باز می شود.
الهی دلی ده که جای تو باشد زبانی ده که تنای تو باشد
ایشان همچنین در ادامه افزودند:پیامبر اکرم(ص) می فرماید: مجالس سه دسته می باشند.1.مجالسی که مردم از آن نفع می برندو باعث کسب علم و تقوا و معرفت می شود2.مجالسی که باعث کسب گناه می شود3.مجالسی که باعث
مباحات می شود.
آیین راستای حق بجوی
پا در جای شیفتگان حق بگذار
در آیه ی قران آمده است که با صدیقین همنشینی کنید و در همه حال ذاکر خداوند باشید.
ذکر انسان به دو دسته ی عملی و لفظی تقسیم می شوند که ذکر عملی بالا تر از ذکر لفظی است پس نماز که یکی از ذکر های عملی است زمانی باید خوانده شود که به مرحله ی یقین رسیده باشیم و همچنین ذکر عملی در ترک معصیت و محرمات و نافرمانی نکردن است.
به امید اینکه نیمه شبی اشک ریزان در کنار من باشی
جز رضای حق نمی خواهم