برگزاری نشست اعتقادی مهدویت با موضوع انتظار ووظایف یک منتظر واقعی
به گزارش معاونت پژوهش واحدآموزشی تربیتی فاطمه الزهرا(س)بیجار نشست اعتقادی مهدویت با موضوع انتظار و وظایف یک منتظر واقعی طی دو جلسه در این واحد برگزار گردید.
زهرا احمد زاده مدیر واحدآموزشی تربیتی فاطمه الزهرا(س)بیجار با اشاره به برگزاری دو جلسه نشست اعتقادی با موضوع انتظار و وظایف یک منتظر واقعی در این واحد آموزشی تربیتی تصریح کرد: نشست مهدویت با موضوع انتظار و وظایف یک منتظر واقعی با حضور سرکار خانم کریم نیا ، از طلاب فارغ التحصیل و مبلغ فعال واحد آموزشی تربیتی فاطمه الزهرا(س)بیجار در محل کتابخانه این واحد در میان جمعی از طلاب شاغل به تحصیل برگزار گردید.
وی افزود: در جلسه اول مطالب ارائه شده به صورت مقدماتی بیان گردید و قرار بر این شد که مباحث مربوط به بحث مهدویت به صورت سلسله وار ادامه پیدا کند.
مدیر واحد آموزشی تربیتی فاطمه الزهرا(س)بیجار ادامه داد: در جلسه دوم این نشست پس از قرائت دعای عظم البلاء خانم کریم نیا با اشاره به برخی آیات قرآن از جمله آیه 3 سوره بقره به بیان اوصاف اهل تقوا پرداختند و پیرامون این مسئله که وجود مقدس امام زمان (عج) مظهر اسم غیب پروردگاردر سلسله انبیاء می باشند مباحثی را ارائه نمودند و مثالهایی را در قالب داستان بیان کردند.
سرکار خانم کریم نیا استاد محترم این نشست پیرامون موضوع وظایف منتظران توضیحاتی را بیان داشته و ضمن معرفی کتبی در رابطه با امام زمان (عج) ، به وظایف منتظران اشاره نموده و تصریح کرد: درباره وظایف منتظران آثار زیادی وجود دارد و در رابطه با امام عصر (عج) حدود 2000 جلد کتاب مستقل وجود دارد که از این میان 40 جلد آن توسط اهل تسنن نوشته شده است .
خانم کریم نیا در ادامه افزود: یکی از وظایف منتظران ، معرفت امام است و هر کسی به اندازه فهم و درک خود باید از امام زمان خود شناخت داشته باشد و دومین وظیفه منتظران احساس حضور امام (ع) است ؛ اینکه بدانیم امام ظاهر نیست بلکه حاضر و ناظر است …. چرا که وقتی احساس حضور امام(ع) در زندگی ما باشد دقت ما بالا می رود و حواسمان را بیشتر جمع می کنیم تا زمانی که اعمال ما بر حضرت عرضه می شود، جوری باشد که وجود امام (ع) را مکدر و ناراحت نکند.
وی همچنین در زمینه اعتقاد به غیبت اظهار داشت:آیات زیادی در قرآن هست که به وجود امام زمان (عج) تفسیر شده ، از جمله آیه 3 سوره بقره که می فرماید : الذین یومنون بالغیب …. الذین،متقین را توصیف می کند و شکی نیست که آن کتاب یعنی قرآن ، هدایت است برای متقین و … و یکی از نشانه های اهل تقوا ایمان به غیب است ….
ایشان با مطرح کردن سوالی بیان داشت: مراد از غیب در این آیه چیست؟ودر ادامه تصریح کرد: در روایات داریم ..الغیب هو الامام الغالب (ع) و مراد از ایمان به غیب ، ایمان داشتن به امام زمان (ع) است که ظاهراً از دید ما غایب است و نمی توانیم جمالشان را ببینیم .
خانم کریم نیا در ادامه تصریح کرد: خداوند در قرآن اسماء متنوعی را به امام عصر (عج) نسبت داده که از آن جمله می توان به ، غیب ، جمعه ، عصر و …. اشاره کرد .
مبلغ فعال حوزه با اشاره به اسماء الهی بیان داشت: انبیاء و اولیاء مظهر اسماء الهیه هستند و مظهر اسم غیب پروردگار در این سلسله ، حضرت مهدی (عج) و حضرت الیاس نبی است …..
وی در پایان ابراز داشت: اگر انسان بتواند ثقل مادی خود را بردارد ، مثل نور سبک میشود و همه جا می تواند ظهور پیدا کند ؛ لذا ولی عصر (عج) مظهر غیب خداست و همه جا می تواند حضور داشته باشد .