برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص)وامام حسن مجتبی(ع)در مدرسه کامیاران
به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)کامیاران به مناسبت رحلت جانگداز نبی اکرم(صلوات الله علیه)وامام حسن مجتبی(علیه السلام)مراسمی در این مدرسه علمیه با همکاری حوزه علمیه برادران امام محمد باقر(علیه السلام انجام گرفت).
در این مراسم حجة الاسلام و المسلمین حاج اقای حسینی با دکر دعا و سلام به حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) و عرض رحلت ایشان و تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) تصریح کرد:حضرت رسول الله (صلی الله علیه وآله) در طول زندگانی خویش رنج ها را ذره ذره کشیدند وغصه ها را جرعه جرعه خوردند.
وی افزود: الگو و اسوه به کسی گویند که در ویژگی های رفتاری و اعتقادی و خصایص آن در بالاترین حد قرار گیرد . انسان اگر بخواهد در زندگی الگویی داشته باشد بایستی بهترین الگو و اسوه را برای خویش برگزید. قرآن کریم پیامبر اکرم را به عنوان الگوی انسان بشریت معرفی می کند. کسانی می توانند از پیامبر پیروی کنند که امید به خدا در آن ها شکوفا است، و قیامت را باور دارند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود:در سوره بقره خداوند متعال ما را تشویق وترغیب می کند به نماز و صبر، از صبر و نماز استعانت بجویید. برای همگان میسر نیست که نمازشان را آن گونه که شایسته است برای خدا انجام دهند چرا که تنها خاشعین از عهده این عمل بر می آیند خاشعین کسانی هستند که در برابر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و اصول دین خاشع باشند آنان از طریق ذکر کثیر هر لحظه به یاد خداوند متعال هستند . قرآن کریم خطاب انسان می فرماید: من به شما یک فضل بزرگ عطا کردم آن هم حضرت رسول است که «رحمة للعالمین» است برای تمام هستی از سوی دیگر قرآن کریم می فرماید: ای پیامبر تو مبشری، تو نذیری، تو سراج منیری، تو نوری تو بیان کننده و مفسر قرآن هستی به طوری که در سوره نمل آمده است که تو کسی هستی که قرآن را برای ما تبیین و تفسیر می کنی من به تو وسعت و سعه صدر دادم و تو از زیباترین ویژگی های اخلاقی برخوردار هستی . بنابراین شرط پیروی از قرآن و پیامبراسلام در گرو تفکر است در گرو ایمان به خدا و روز قیامت است.
ایشان در پایان با روضه خوانی در وصف حضرت رسول الله و سینه زنی به یاد رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) ، امام حسن مجتبی(علیه السلام)، امام حسین(علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) پرداخت.